Tuesday, May 31, 2011

ARAB DAN MELAYU MENJADI BARUA YAHUDI...

Anwar ada lah boneka amerika dan yahudi, amerika menggunakan anwar dan menyokong dia menjadi perdana menteri dengan alasan untuk menghancurkan orang islam di malaysia. Yahudi akan menawan umat islam yang sudah jadi buih diatas air, orang melayu tak boleh buat apa apa disebabkan bodoh tak mahu membaca. tak mahu berfikir yang hanya pandai mendengar ceramah PAS, DAP, PKR sahaja. melayu mudah percaya apa sahaja ulama dan pemimpim mereka kata,

inilah orang kata..bodoh tak boleh diajar, bah'lul mura'bal, puak puak ini diajar berfikir menggunakan kepala lutut bukan nya dengan kepala otak, 

kepimpinan perdana menteri yg ke 4 iaitu Tun Mahadhir amatlah di geruni oleh Amerika dan Yahudi, Tun Mahadhir telah meletakan Malaysia di atas puncak kegemilangan semasa era pemerintahannya. 

jesteru itu mereka gunakan anwar, mereka jadikan anwar sebagai jambatan untuk  mereka menghancurkan orang islam di malaysia.. tengok apa dah jadi kepada negara negara asia barat, semua nya sudah tumbang dan hancur, 

Osama ben laden sebenarnya adalah agen kepada amerika, amerika menggunakan osama untuk berperang dengan Rusia,  hosni mubarak presiden mesir juga adalah barua kepada amerika, kekayaan dan semua duit hasil minyak di mesir telah depositkan berbillion billion di bank Amerika, rakyat mesir merempat di negara sendiri, saddam Hussein presiden kuwait juga menjadi boneka kepada amerika dan yahudi,
pemimpim palestin iaitu yazeer arafat juga menjadi barua kepada yahudi, Didepan rakyat palestin dan dunia islam dia lah pejuang islam sebenarnya..tapi di belakang dia tunduk dan cium tangan Pope John Paul II.,, seharusnya rakyat palestin sedar bahawa pengkhianat dunia islam seperti yazeer arafat ini lah yang menyebabkan Yahudi Israel menyerang dan membunuh bepuluh ribu rakyatnya sendiri. Yahudi menggunakan yazeer arafat sebagai jambatan untuk menakluk bumi palestin.

rentetan kejatuhan beberapa pemimpin2 dan negara islam semuanya adalah ada kaitan dengan Amerika, mereka bijak menggunakan pemimpin2 arab untuk menakluki negara islam, hanya satu negara islam sahaja yang Amerika takut dan tak boleh kacau iaitu MALAYSIA, tetapi mereka tidak akan berdiam diri kerana mereka sudah ada anwar ibrahim bakal menjadi perdana menteri malaysia, 

kalau kita ingat balik sejarah tahun 1998 iaitu kegawatan ekonomi, malaysia hampir jatuh di tangan amerika kerana ketika itu anwar ibrahim menjadi menteri kewangan, beliau telah mencadangkan supaya menerima bantuan kewangan IMF kononnya untuk menyelamatkan malaysia, 

sebaik baik perancang adalah Allah, maka itu semua tak menjadi, lantas Tun Mahadhir perdana menteri ketika itu entah dari mana datangnya "wahyu" menolak segala cadangan si dajal yang bernama anwar ibrahim, Tun mahadhir dengan di bantu oleh beberapa pakar ekonomi termasuk lah salah seorang nya itu Tan Sri Nor Mohamed Yakcop telah berjaya memulihkan ekonomi dengan cara sendiri, tengoklah betapa hebatnya orang melayu yang bernama Tun mahadhir.

duit note 500 dan 1000 difahamkan anwar telah bawa lari berbillion2 ke amerika, cubalah bayangkan kalu dia menjadi perdana menteri, duit minyak petronas dia akan sapu dulu, pastu dia turunkan harga minyak, nak cover line, rakyat yang bahlul bertepuk tangan bersorak, maka MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI,

Dan (ingatlah) ketika Nabi Ibrahim berdoa dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Jadikanlah (negeri Makkah) ini, negeri yang aman sentosa, dan berikanlah rezeki dari berbagai jenis buah-buahan kepada penduduknya, iaitu orang-orang yang beriman kepada Allah dan hari akhirat di antara mereka". Allah berfirman: "(Permohonanmu itu diterima) tetapi sesiapa yang kufur dan ingkar maka Aku akan beri juga ia bersenang-senang menikmati rezeki itu bagi sementara (di dunia), kemudian Aku memaksanya (dengan menyeretnya) ke azab neraka, dan (itulah) seburuk-buruk tempat kembali".
(Surah Al-Baqarah, Ayat 126)

Friday, May 27, 2011

Perayaan Ulangtahun ke 20 sek agama rakyat.

Perayaan ulangtahun ke 20 sek agama rakyat yg akan dirasmikan olh Yb Mejar jeneral Dato Seri Jamil Khir Baharom Menteri Di Jabatan Perdana Menteri bertmpt didwn bgn lebai Tahir jumaat 27/5/11 jam 8:30 mlm tuan/ puan dijemput hadir 

Sent from my iPhone4

Thursday, May 26, 2011

WAN AZIZAH MEMANG MUKA TAK MALU..!!!!!!!!!

KUALA LUMPUR 25 Mei - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sepatutnya mencontohi Anne Sinclair, isteri bekas Pengarah Urusan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF), Dominique Strauss-Kahn dalam berdepan skandal seks yang dihadapi suaminya.

Pengarah Kebangsaan Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Noorizawati Ahmad Zulkifli berkata, Sinclair mengambil tindakan wajar dengan menutup blog popularnya sebagai reaksi kepada skandal yang melibatkan suaminya.

"Apa yang dilakukan oleh Sinclair itu adalah tindakan seorang yang bermoral dan bermaruah tinggi. Berbeza dengan Sinclair, Wan Azizah seolah-olah tidak mempunyai sifat malu dengan skandal seks yang dikaitkan dengan suaminya, Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Noorizawati berkata demikian sebagai reaksi kepada tindakan Sinclair kelmarin, yang menutup blog Two or Three Things Seen in America, yang dibukanya sejak 2008.

Dalam catatan ringkas ketika mengumumkan hasrat menutup blognya itu, Sinclair berkata, pengikut blognya pasti memahami situasi yang dihadapinya kini yang memaksa blog itu ditutup buat sementara waktu. - utusan

Wednesday, May 25, 2011

MUSLIMAT PAS JADI MODELLING PULAK DOH..!!!!!!!!

memang hancur lah muslimat pas ini, datang semata mata nak tunjuk mereka datang, sebagai bukti mereka pun berposing lah, selepas itu posting lah masuk dalam facebook,

arab nak komen senang saja, mereka ini datang atas kerana datang nak tunjuk muka kepada rakyat yang mereka pun bersama sama membantu, ini lah orang kata kalu buat kerja hati tak ikhlas,  jom kita layan berita penuh KLIK SINI


arab nak bagi nasihat lah. ADALAH LEBIH BAIK MUSLIMAT PAS MENJADI MODEL UNTUK PROMOSI MINUMAN "JANDA AIS" ada jugak lah faedahnya. hehehehehhehehehhe !!!!!

DAP: Satu Lagi Kedai Rakyat kena ROBOH..!!!!!!!

Seorang peniaga Melayu di Batu Feringgi yang berniaga selama 40 tahun di situ telah diarah supaya meroboh kedai nya kerana menganggu permandangan. Di percayai kedai nya terletak berhadapan dengan sekolah SRJKC Pai Chai di atas lot 62,Batu Feringgi.

ini lah satu bentuk kekejaman dari kerajaan DAP yang maha melampau dengan terus menerus merobohkan kedai kedai ikut suka hati mak bapak dia saja. Ketua menteri paling celaka dalam sejarah kerajaan negeri telah memberi contoh kejayaan pakatan untuk membela rakyat.

Timbalan Ketua Menteri dan Adun Melayu pakatan tidak akan sama sekali berani mempertahankan hak bangsa sendiri . mereka ini adalah dayus dan bacul. memang haprak mak kali hampuk,

jom kita KLIK SINI

Monday, May 23, 2011

DAP KAKI FITNAH SEBENARNYA.

Mahkamah Tinggi Pulau Pinang hari ini memerintahkan Anggota Parlimen Jelutong daripada DAP, Jeff Ooi Chuan Aun, membayar RM150,000 kepada bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Mohd Razali Abdullah, dalam satu saman fitnah.

Pesuruhjaya Kehakiman Vazeer Alam Mydin Meera membuat keputusan itu selepas mendengar hujahan peguam bela Jagdeep Singh Deo, yang mewakili Ooi, dan peguam Abdul Fareed Abdul Gafoor mewakili Mohd Razali yang tidak dapat hadir kerana berada di Mesir kerana urusan rasmi sebagai anggota lembaga pengarah Pusat Urus Zakat (PUZ).

Hakim Vazeer Alam menetapkan ganti rugi am sebanyak RM100,000 dan ganti rugi keterlaluan sebanyak RM50,000, dengan faedah lapan peratus mulai hari ini sehingga tarikh pembayaran.

Mahkamah turut mengeluarkan perintah menghalang Ooi daripada terus mengeluarkan kenyataan yang keterlaluan terhadap Mohd Razali.

Dalam penghakimannya, Vazeer Alam berkata pembelaan Ooi bahawa kenyataannya itu bersifat ulasan yang adil tidak dapat diterima kerana antara perkataan yang digunakan oleh beliau "mad man" (orang gila) selain mendakwa Mohd Razali sebagai seorang ekstremis Islam.
Hakim Vazeer Alam berkata berkata walaupun Ooi tidak mengaku perkataan "mad man" itu digunakannya semasa satu sidang akhbar tahun lepas, dua saksi bebas memberi keterangan di mahkamah bahawa Ooi telah menggunakan perkataan itu.

Katanya mahkamah juga mendapati saksi yang dipanggil oleh Ooi iaitu pegawai khasnya, Teng Kar Yuen, tidak boleh dipercayai kerana Teng mempunyai hubungan dengan Ooi.

Ooi didakwa pada 1 Feb tahun lepas kerana memfitnah Mohd Razali dengan niat jahat termasuk mendakwanya ekstremis Islam.

Kenyataannya itu telah disiarkan dalam beberapa akhbar tempatan termasuk akhbar berbahasa Cina pada 2009.-Bernama

DAP memang telah terbukti kaki fitnah yang sebenarnya,


KENYATAAN TERBARU DATO MUSA SHEIKH FADZIR TERHADAP TIMB KETUA POLIS NEGARA

Datuk Musa Sheikh Fadzir berucap di persidangan UMNO bahagian Bukit Mertajam
Bukit Mertajam: Semalam Ketua Umno Bahagian Datuk Musa Sheikh Fadzir menyelar pihak polis kerana lambat bertindak, Polis jangan main politik dalam isu video sex. Polis menjaga keamanan negara tetapi di lihat sebagai pencetus tidak aman pada rakyat, laporan polis telah di buat berkaitan video sex yang pelakonnya dikatakan Dato Sri Anwar Ibrahim, 
Datuk Musa Sheikh Fadzir di sidang akhbar
Kenyataan berani ini setelah Datuk musa merasakan rakyat di dalam situasi tertanya tanya siapakah Pelakon porno itu, UMNO tidak sanggup lagi di tuduh subahat dalam kes ini, datuk musa didalam ucapan perasmian menjelaskan kronologi sejak kes liwat dan video sex Anwar Ibrahim di dedahkan, Orang melayu atau Umno tidak kenal siapa dato eskay sehingga video sex terdedahkan, orang UMNO malah pemimpin UMNO di semua peringkat tidak kenal siapa saiful mangsa liwat, mana mungkin Umno terlibat atau konspirasi sepertimana yang di perkatakan oleh Anwar Ibrahim.

Datuk Musa begitu kesal dengan cara pihak polis bertindak, beliau berharap pihak polis jangan politikkan kes ini dan kalau tak nak dedahkan siapa pelakon itu tutup saja kes ini, begitu lah reaksi ketua umno bahagian bukit mertajam pada sidang akhbar selepas perasmian persidangan Umno yg telah di sempurnakan oleh YB Dato Maznah Mazlan Timbalan menteri sumber manusia.

arab pernah juga membangkitkan isu ini. KLIK SINI
 


Friday, May 20, 2011

AMK CICAK MENGKARONG.: HANG MEMANG HAPRAK LAAAAA!!!!

doraemon tiba tiba menjadi tinggi,, Sam AMK dayus nak tunjuk dia lah kepala samseng, hari ini dimanakah keberaniannya..!!!!!
AMK Cicak mengkarong pada mulanya mahu tunjuk garang,mau berdemo didepan pejabat Utusan.Tetapi apabila mendengar Pemuda Umno dan Perkasa turut sama turun mau berdemo pertahankan Utusan mereka menikus lari tak cukup tanah.

Rozen mat sembab dari Batu beri seribu alasan kononnya mahu berdemo pula didepan kedutaan Australia. Mengkarong dan biawak pakatan hanya berani sesama mereka.Kita semua tahu ketua AMK cicak mengkarong terkenal dengan insiden terkencing didalam seluar di Melaka tidak lama dulu apabila di sergah oleh pemuda Umno

Rozen mau berdemo didepan pejabat Utusan sambil mahu mengangkat Suara Keldaian yang terkenal dengan berita tipu,fitnah dan belit. Kita juga tahu akhbar Suara Keldaian disaman oleh Menteri Besar Perak kerana mengfitnah. Surat khabar ini yang AMK mahu bela?

Sudah kami katakan dulu AMK tiada taraf untuk berpolitik,lawan kami hanyalah Anwar dan pemimpin haprak pakatan.

sumber dari : Pisau


WAN AZIZAH SUDAH BUTA MATA DAN HATI.. LAYANNNNNNNN!!!!


I see you all the time
Never see you smile
I try to picture what's going on in your mind
He leaves you every night by yourself
He took your love and put it on the shelf
He doesn't really care... how you feel...
You should be moving on girl what's the deal?
I wanna see you out that door... cause girl you know you're worth much more

So baby tell me why you stick around
Always lonely and you only wear a frown
He don't treat you good and you know
The only thing left is for you to go
You shouldn't live a lie with someone
When deep inside you know he ain't the one
I don't know what to say no more
I wanna see you out that door

Ya azizi (my dear) ismaeeni (listen to me)
I really don't wanna see u cry
Mujhko samjo dil pe mata lo (understand me don't take it to heart)
Don't wanna see another tear in your eye
Baby break away
Let him go
I don't know what he's done to you
But I know that it's time to move on
Girl your love is blind

Girl I understand
That you're scared
And you feel that you might never love again
But baby that ain't true
No no no
I know that there is someone there for you
Someone there will see
That you are worth
An undiscovered treasure on this earth
Girl you know you're worth much more
I wanna see you out that door

Ya azizi (my dear) ismaeeni (listen to me)
I really don't wanna see u cry
Mujhko samjo dil pe mata lo (understand me don't take it to heart)
Don't wanna see another tear in your eye
Baby break away
Let him go
I don't know what he's done to you
But I know it's time to move on
Girl your love is blind

Ya azizi (my dear) ismaeeni (listen to me)
I really don't wanna see u cry
Mujhko samjo dil pe mata lo (understand me don't take it to heart)
Don't wanna see another tear in your eye
Baby break away
Let him go
I don't know he's done to you
But I know it's time to move on

Thursday, May 19, 2011

KELUARGA 69

Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama isteri, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail serta anaknya, Nurul Izzah didesak melakukan empat perkara asas bagi membersihkan nama ketua pembangkang itu.

Empat perkara tersebut ialah:

# Melakukan sumpah laknat menafikan Anwar bukan lelaki dalam video seks.


# Menjalani ujian poligraf bagi membukti mereka tidak berbohong.


# Menyaman Datuk Shazryl Eskay Abdullah.


# Tuduh Shazryl Eskay sebagai pembohong.


Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor berkata, jika empat perkara asas tersebut dilakukan, tiga anak-beranak berkenaan tidak perlu lagi bersusah-payah mengelilingi negara.

Bagaimanapun, beliau hairan mengapa tiga beranak itu begitu takut untuk melakukan empat perkara asas tersebut sedangkan semua mereka sedar jika dilakukan ia akan memberi keuntungan politik yang cukup hebat kepada Anwar.

“Mengenali Anwar ini bukan cara dia. Anwar sudah pasti akan menyahut seruan dan cabaran supaya melakukan empat perkara asas ini jika beliau tidak bersalah. Paling tidak Anwar akan melakukan salah satu daripadanya.

“Namun, sehingga hari ini bukan sahaja Anwar tetapi Dr. Wan Azizah dan Nurul Izzah juga tidak berani untuk melakukannya. Jika tidak bersalah mengapa takut,” katanya dalam satu kenyataan kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ezam berkata, rakyat kini boleh menilai dengan mata dan fikiran mereka sendiri, mengapa seseorang yang mendakwa dirinya tidak bersalah begitu takut untuk menyahut cabaran semudah itu, sedangkan maruahnya dicaci.

Katanya, Anwar sekeluarga hanya mampu dan berani menyalahkan pihak lain dalam skandal video seks tersebut tetapi ia tidak memberi kesan selagi persoalan pokok mengenai empat perkara asas tersebut tidak disahut dengan tindakan.

“Mereka hanya mampu bersandiwara kononnya ini satu konspirasi. Mereka cuba meraih simpati dengan tangisan dan air mata tetapi Anwar lupa rakyat sudah meluat dengan sandiwara lapuk ini,” jelasnya. - Utusan

sumber dari: empayar pemuda, 

Wednesday, May 18, 2011

Dedah....Bongkar... siapa dia pelakon porno itu...

Datuk Khalid Abu Bakar
arab sebagai rakyat malaysia amatlah kecewa dengan kredibiliti pihak polis, sampai bila polis nak main tarik tali dengan rakyat, hari hari di berita tv, timb ketua polis telah mengatakan bahawa siasatan telah lengkap. dan pihak kami sah kan ketulenan video tersebut ada lah tulen. 

selang beberapa hari pulak. Timbalan Ketua Polis Negara mengumumkan bahawa video sex yang telah di hantar ke korea untuk mengesahkan kebenaran video itu, pihak korea pun telah mengesahakan bahawa video itu tulen, 

tak cukup dengan itu. baru baru ini Timbalan Ketua Polis telah mengatakan di dalam berita utama, pakar antarabangsa dari US telah dedahkan video sex itu ada lah tulen, 

Nampaknya kerja Timbalan Ketua Polis ini hanya hari hari masuk tv hanya bercakap pasai video sex dan ketulenan video itu, selepas ini Timbalan Ketua Polis nak hantar ke negara mana pulak untuk buat pengesahan ketulenan ?????, 

rakyat malaysia di dalam keresahan dengan beberapa kenyataan timb ketua polis negara ini, arab sebagai rakyat malaysia berhak tahu siapa pelakon di dalam video sex tersebut, sekarang ini ada suara suara sumbang dari pihak pembangkang bahawa pihak polis tidak berani dedahkan siapa pelakon itu, kerana mereka telah mendakwa pelakon itu bukan nya anwar ibrahim, kerana itu lah timb ketua polis tidak berani dedahkan, ADAKAH INI BENAR WAHAI TIMB KETUA POLIS NEGARA...!!!!  yang lebih menyakitkan telinga ialah polis sedang menunggu arahan dari perdana menteri. !!!!  perdana menteri sedang memasang stategi baru untuk memerangkap anwar ibrahim,  

Sampai bila la nak main tarik tali, Saya mengharapkan Timb Ketua Polis Negara mendedahkan segera siapa pelakon sex di dalam video tersebut, jangan terikut ikut dengan rentak tarian poco poco orang politik, 

di indonesia, apabila ariel peterpan telah di tuduh bahawa pelakon itu ada lah dia, pihak polis indonesia terus menangkap ariel peterpan dan humban dia ke dalam lokap sehingga siasatan nya selesai terus bicara, akhirnya dia didapati bersalah. dan dijatuhkan hukuman.

di Us, apabila pemimpin IMF telah di tuduh merogol pekerja nya, polis telah menangkap dan humban dia ke dalam lokap sehingga siasatan selesai. walaupun kes ini baru, 

di malaysia, apabila anwar ibrahim di tuduh bahawa pelakon itu ada lah dia, pihak polis masih belum buat apa apa tindakan. malah polis biarkan anwar ibrahim bergerak satu malaysia dengan ceramah politiknya, INI SEMUA KONPIRASI...INI SEMUA KONSPIRASI,  dan yang lebih dashyat boleh pulak ke luar negara sesuka hati,

HEBAT SUNGGUH MANUSIA ANUGERAH TUHAN INI, POLIS PUN TAK BERANI TANGKAP DIA.

Dedahkan Pelakon video - hindar kredibliti polis terjejas - zaid ibrahim.  KLIK SINI UNTUK CERITA PENUH

arab bukan dan mengajar polis..tapi ini ada lah cetusan rakyat yang sedang bersilat dengan puak puak pembangkang. BERKATA BENAR LAH WALAUPUN PAHIT, BIAR DI MAKI HAMUN DEMI MENEGAKKAN KEBENARAN.



Tuesday, May 17, 2011

janggut nik aziz dengan janggut ibraham lincoln.

arab mencari bahan ini kerana semalam ada orang kata tun mahadhir pernah hina nabi pasai janggut, tun kata zaman nabi dulu tak ada pisau gillete, so untuk mengukuhkan apa yg tun cakap itu benar. arab menulis ini.  
 
Mungkin ada pihak yang tidak menyukainya kerana janggut menjadi seakan suci dan wajib dalam agama. Ajaran tersebut tersebar di alam cyber dengan kata-kata berbunyi, "hadith-hadith sahih dari Nabi s.a.w yang menunjukkan wajibnya memelihara janggut dan jambang kemudian mewajibkan orang-orang lelaki beriman supaya memotong atau menipiskan misai mereka serta pengharaman dari mencukur atau memotong janggut mereka". Kenyataan dikukuhkan dengan berbilang Hadis. Dua daripadanya diturunkan di bawah:

"Abdullah bin Umar berkata : Bersabda Rasulullah s.a.w : Janganlah kamu menyerupai orang-orang Musyrikin, peliharalah janggut kamu dan tipiskanlah misai (kumis) kamu". H/R al Bukhari, Muslim dan al Baihaqi.

"Dari Abi Imamah : Bersabda Rasulullah s.a.w : Potonglah misai kamu dan peliharalah janggut kamu, tinggalkan (jangan meniru) Ahl al-Kitab". Hadith sahih, H/R Ahmad dan at Tabrani.

Kononnya Nabi melarang meniru kaum lain yang mencukur janggut. Kaum yang dimaksudkan disebut di dalam Bible. Sila lihat apa Bible kata mengenai mereka dan janggut (kami petik daripada ALKITAB, iaitu Bible Melayu/Indonesia):

"Janganlah kamu mencukur tepi rambut kepalamu berkeliling dan janganlah engkau merusakkan tepi janggutmu" Imamat (Leviticus) 19:27

Maka Bible menyarankan bahawa janggut tidak di-trim tetapi dibiar panjang, sama kata Hadis yang menyuruh memotong atau menipiskan misai tapi janggut dibiarkan sahaja tanpa dipotong atau dinipiskan.
Selanjutnya daripada Bible didapati orang-orang Yahudi (ahli Kitab) tidak akan tampil ke muka tanpa janggut mereka. Ayat berkenaan berbunyi,

"Hal ini diberitahukan kepada Daud, lalu disuruhnya orang menemui mereka, sebab orang-orang itu sangat dipermalukan. Raja berkata, "Tinggallah di Yerikho sampai janggutmu itu tumbuh, kemudian datanglah kembali." 2 Samuel 10:5

Dan akhir disebut di sini ialah mengeni Ezra (atau Uzair di dalam al-Qur'an - 9:30), ulama Yahudi teragung, juga menyimpan janggut selain memakai jubah:

"Ketika aku mendengar perkataan itu, maka aku mengoyakkan pakaianku dan jubahku dan aku mencabut rambut di kepalaku dan janggutku dan duduklah aku tertegun." Ezra 9:3

Demikian adalah antara ayat-ayat mengandungi janggut di dalam Bible. Apa pula kata al-Qur'an? Adakah kedudukan janggut serupa dengan Hadis atau Bible? Yang jelas, ia disebut hanya sekali, tidak sebanyak kali seperti pada dua kitab petunjuk agama tersebut. Satu-satunya ayat yang mengandungi perkataan janggut bermaksud:

"Berkata (Harun), 'Wahai anak ibuku, jangan mengambil aku dengan janggut, atau kepalaku! Aku takut bahawa kamu akan berkata, "Kamu telah memecahkan Bani Israil, dan kamu tidak mengendahkan ucapanku."' (20:94)

Itu adalah kata Nabi Harun kepada saudaranya Nabi Musa. Peristiwa berlaku setelah Musa kembali kepada kaumnya dan mendapati mereka menyembah patung Anak Lembu. Harun telah dipertanggungjawab menjaga kaum semasa Musa pergi menemui Tuhan, dan beliau didapati gagal menyekat kaum daripada penyembahan tersebut.

Janggut adalah pakaian kaum lelaki pada masa itu, tiada kena mengena dengan ajaran Islam Nabi Musa, dan difahamkan daripada budaya Yahudi, iaitu sekirannya janggut dipegang oleh orang lain ia menjadi suatu penghinaan bagi tuan punya janggut (mungkin isteri dan perempuan lain dikecualikan).

Telah pun ada orang berkata janggut merupakan sunah rasul pada zaman dahulu kerana disebut di dalam Bible dan wajib diikuti. Harus diingat, sebutan pertama mengenai janggut adalah di buku Imamat iaitu buku ketiga Bible, ditulis oleh Ezra (dikatakan amat mahir dalam kitab Taurat) tetapi hidup kira-kira 700 tahun selepas Nabi Musa, jauh lebih lama daripada Imam Bukhari selepas Nabi Muhammad (lebih 200 tahun sahaja). Maka kesahihannya sebagai satu perintah agama amat diragukan. Apatah lagi apabila ia disangka hanya sebagai sunah rasul. Tambahan pula ajaran agama yang diterima Musa adalah serupa dengan Muhammad, menurut firman Tuhan berbunyi,

"Dia mensyariatkan bagi kamu sebagai agama apa Dia mewasiatkan Nuh dengannya, dan apa yang Kami mewahyukan kamu (Muhammad), dan apa yang Kami mewasiatkan Ibrahim dengannya, dan Musa, dan Isa" (42:13).

Oleh kerana tidak terdapat suruhan menyimpan janggut dalam agama yang diwahyu kepada Nabi Muhammad maka seperti itu juga dengan agama dibawa Nabi Musa. Namun begitu, terdapat pula suruhan mencukur dan memotong pendek dalam melakukan sesuatu peribadatan di dalam al-Qur'an. Peribatan yang dimaksudkan ialah Haji, dan bahagian yang disuruh cukur atau dipendekkan adalah bukan janggut tetapi kepala dan rambut. Ayat-ayat berikut menjelaskannya:

"Sempurnakanlah Haji dan umrah kerana Allah; tetapi jika kamu dihalangi, maka pemberian yang mudah didapati, dan jangan mencukur kepala kamu sehingga pemberian itu sampai di tempat korban. Jika sesiapa antara kamu sakit, atau ada gangguan di kepalanya, ditebus dengan berpuasa, atau bersedekah, atau berkorban..." (2:196)

"Sesungguhnya Allah menjadikan benar visi rasul-Nya, dengan benar: 'Kamu akan memasuki Masjidil Haram, jika Allah mengkehendaki, dengan aman, kepala kamu tercukur, rambut kamu dipotong pendek, tanpa berasa takut.' Dia mengetahui apa yang kamu tidak tahu, dan membuatkan sebelum itu, satu kemenangan yang dekat." (48:27)

Justeru, janggut tidak termasuk langsung dalam sesuatu yang wajib dilakukan ke atasnya dalam agama Allah. Maka janganlah ada orang yang mengatakan bahawa menyimpannya adalah wajib, kecuali orang yang mengikuti agama Yahudi atau yang mengikuti Bible.

Allah disanjung!

komen arab: kepada yang nak simpan janggut tu. simpan lah. tapi jangan lah kata ini adalah satu tuntutan dalam agama. kerana tersilap kata nnt sebenarnya kita dok ikut ajaran bible.  tak adil kepada orang yg tak ada janggut. nak jadi ulamak tak boleh kerana tak ada janggut.  jangan marahh nooooooo!!!! .. arab sekadar memberi maklumat. ,,,,


Monday, May 16, 2011

Allah itu MAHA ADIL dan MAHA MENGETAHUI...!!!!!

wahai penyokong penyokong anwar ibrahim. sedar lah wahai sahabat, sedarlah ini semua ada lah balasan dari Allah kepada Anwar Ibrahim yang pernah memfitnah najib bersama altantuya,

inilah akibat apabila Anwar terlalu bongkak dan takabbur setelah puas menghina dan memalukan Pemimpin2 Kerajaan sewaktu sedang dijulang merasai kemenangan PRU 12. Anwar sendiri telah membuat pertuduhan yang amat mengaibkan beberapa Pemimpin termasuklah Datuk Seri Najib dan isteri.
Di setiap road show ceramah beliau pada ketika itu, Anwar telah menuduh PM mempunyai skandal sulit bersama wanita Mongolia Altantulya. Bahkan, Anwar mendakwa Najib perancang pembunuhan tersebut. Gambar Najib ditokok tambah dan di 'edit' dengan pelbagai bentuk. Gambar Najib bercium, berkasih, malah di atas katil bersama Altantulya. Ianya kemudian diedar dan diletakkan di dalam blog2 Pembangkang. ITU TIDAK MENGAIBKAN KAH????, SIAPA YANG MAIN POLITIK LUCAH DULU????, 

Anwar Ibrahim, Wan Azizah dan nurul telah pergi merata satu dunia memburukkan pemimpin pemimpin BN terutama perdana menteri, mereka membuat fitnah dan berbagai tuduhan sehingga satu dunia tidak lagi merasa hormat kepada  perdana menteri ..... SIAPA YANG MEMULAKAN FITNAH FITNAH INI WAHAI ANWAR???? 

semasa pilihanraya umum ke 12, mereka telah mengedarkan photo2 najib dan rosmah dengan cukup memalukan, mereka dengan senang hati dan senyum berkempen satu malaya, tanpa ada rasa bersalah pun bahawa itu semua fitnah dan cuba mengaibkan, SIAPA YANG MULA DULU MAIN TAKTIK KOTOR INI WAHAI PENYOKONG2 AL JUBURI,

Najib dan rosmah tak perlu buat apa apa pun untuk membalas serangan Anwar Ibrahim. tapi sebaliknya kawan kawan rapat anwar sendiri yang membongkarkan. ini lah orang kata Kuasa Allah, " kamu jangan lupa sebaik2 perancangan ada lah datang dari Allah"  Allah telah membuktikan Kata2Nya ada lah benar,  maka oleh itu terima laaaa balasan dari segala perbuatan kamu wahai anwar ibrahim . 

antara yang telah di bongkarkan oleh sahabat2 baik anwar....
1. Ummi Hafilda - terus mendedahkan bahawa Anwar memang bapak segala rasuah, pernah mengadakan hubungan sex ngan shamsidar. siapa suaminya yang dayus itu....orang nya ialah azmin ali, 

2. Dato Nalla - tokey magnum ini mendedahkan yang anwar ini memang kaki sex dan kuat sex, 
3. Raja Petra - seorang bloggers yang terkenal. telah mendedahkan bahawa anwar lah orang yang merancang fitnah kepada najib, bahawa najib dan rosmah terlibat dalam pembunuhan altantuya. 

4. dato eskay - kawan anwar yang paling rapat telah membongkarkan video sex yang pelakun nya ialah anwar ibrahim. 
wahai penyokong penyokong anwar ibrahim....belajar belajar lah terima kenyataan. !!!!, 

Mungkin inilah balasan seorang manusia yang tamakkan kuasa. Bongkak dan lupa diri. sehingga menggunakan perasaan dendam bagi memfitnah musuh Politik. Beliau diberi peluang kedua untuk berubah selepas keluar dari Penjara. Namun, bertambah kritikal dek kerana kuasa. Lalu, sahabat2 sekeliling beliau sendiri yang membongkar kesemua perilaku Anwar Bin Ibrahim.

untuk cerita penuh ... gelombangrakyat



UMNO Permatang Pauh telah mula mengerakan jentera piliharaya...

Barisan Nasional akan pertahankan kerusi Dun Seberang Jaya yang di wakili oleh Parti UMNO,  Wakil UMNO cawangan di seberang jaya menegaskan kepada perhubungan negeri UMNO  Pulau Pinang agar mengekalkan Dato Ariff Shah sebagai calon pilihanraya, suara akar umbi harus di ambil kira,

YBhg Dato Zainal Abidin Osman Pengerusi BPUNPP bersama Jentera Pilihanraya N10 Dun Seberang Jaya. Pada majlis itu juga menyampaikan sumbangan kepada golongan memerlukan seperti ibu tunggal , warga emas dan golongan miskin .

Pengerusi BPUPP bersama Adun Seberang Jaya  ke pasar malam Taman Sutera di Seberang Jaya turut serta Dato Abd Jalil serta kepimpinan UMNO Bahagian Prmtg Pauh .

kerajaan tak bagus lagi ka..!!!!!,

Subsidi Kerajaan BN Buat rakyat Malaysia yang mana kita sendiri boleh nilai keperihatinan Kerajaan Malaysia dalam membantu Rakyat. Negara Negara luar belum tentu mempunyai Subsidi buat rakyat mereka.

sumber dari: PaPa GoMo.
komen arab: berbillion wang yang terpaksa kerajaan tanggung untuk membantu rakyat, apakah rakyat tahu berterima kasih dengan subsidi ini. jangan tahu menghentam saja, ,

Sunday, May 15, 2011

sekitar persidangan pemuda umno tasek gelugor

Persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Tasek Gelugor telah di adakan di Hotel Seri Malaysia, Kepala Batas, Pada 7hb Mei, 2001, Perasmian telah di sempurnakan oleh Yang Berbahagia Dato Latt Shariman bin Abdullah. Pegawai khas Yang Amat berhormat Perdana Menteri.

Ketua pemuda umno tasek gelugor sdr Hasbul hazani didalam ucapannya mengatakan bahawa pemuda tasek gelugor merasakan amat bertuah kerana yang datang pada persidangan pada malam tersebut adalah terdiri dari orang kuat umno di beberapa peringkat. beliau mengalu alukan kedatangan Yang Berbahagia Dato Latt Shariman wakil dari Yang amat berhormat perdana menteri, Sdr Ir sheikh wakil pemuda negeri merangkap ketua pemuda umno negeri pulau pinang. dan tak lupa juga Ketua UMNO bahagian tasek gelugor Ustaz Shabudin bin yahaya. 

Ketua Pemuda Sdr Hasbul Hazani begitu komited didalam ucapan menegaskan bahawa pemuda akan membawa satu perubahan yang cukup besar pada senario politik pulau pinang, Pemuda harus dilihat sebagai barisan hadapan yang paling ampuh dalam mempertahankan maruah UMNO khususnya di bahagian Tasek Gelugor dan berusaha bersama sama dengan pemuda umno negeri untuk merampas kembali Pulau Pinang.  

Sdr hasbul hazani juga telah menyelar pemimpin pas yang hanya menjadi barua di dalam kerajaan DAP pulau pinang. mereka tidak langsung berani bersuara apabila DAP dengan terang terang telah menipu orang islam di pulau pinang bahawa akan melantik wakil pas di dalam exco negeri, 
Selepas Pilihanraya 2008, kerajaan DAP tidak pernah menunaikan manifesto mereka, salah satu nya berjanji akan mengadakan pilihanraya kerajaan tempatan. sedangkan mereka tahu enakmen itu sudah di mansuhkan di peringkat kerajaan pusat, banyak lagi yang mereka tidak pernah buat, tapi hanya tahu berjanji dan menabur janji.  didalam isu pembangunan kerajaan DAP tidak pernah langsung membina rumah kos rendah, ini di akui sendiri oleh wakil DAP di dalam sidang dun pulau pinang baru baru ini setelah di asak bertalu talu oleh wakil BN. 

di akhir ucapan Sdr Hasbul Hazani. beliau telah menyingkap sejarah pada persidangan Pemuda pada 12 Sept 1952, " UMNO BERGANTUNG KEPADA PEMUDA DALAM SERBA PERKARA, SEKIRANYA PEMUDA KUAT, KUATLAH UMNO DAN SEBALIKNYA JIKA PEMUDA LEMAH, MAKA LEMAHLAH UMNO"  ucapan Tunku Abdul Rahman pada ketika itu. 
 antara ucapan sdr hasbul yang begitu menusuk ke kalbu ialah.. " percayalah tiada orang lain, tiada bangsa lain yang mampu mempertahankan apa yang saya sebut sebagai LEGASI NENEK MOYANG KITA. kita lah barisan hadapan UMNO , kita lah barisan pemuda pertahanan bangsa," lalu belian mengajak marilah kita sama sama berganding bahu dalam mengharungi perjuangan yang belum selesai ini supaya nasib anak bangsa selepas kita akan terpelihara.

"HENTIKAN SPEKULASI KERJA UNTUK PARTI"


Saturday, May 14, 2011

ADUAN RAKYAT - PKR TAK PERNAH AMIK TAU PUN.

setelah beberapa hari arab tak boleh blog kerana "UNDER MAINTAINANCE" posting pertama arab kali ini bukan nak berpolitik tapi lebih kepada khidmat masyarakat. ala ala aduan rakyat gitu,
parit yang hanya menunggu nak makan kaki orang, 

gambar yang arab tunjukkan ini ada lah laluan utama orang ramai keluar masuk ke pasar malam. hari Isnin hingga Ahad kecuali hari rabu. ada peniaga minuman KOD EPL beroperasi dari 4 petang hingga 12 malam,  tiap tiap hari rabu pula ada pasar malam di tapak itu, di fahamkan AMK atau JKKK kawasan itu datang untuk mengutip yuran kepada peniaga peniaga tapak pasar malam, ini baru mukadimah nya nak bagi semua orang faham.  sekarang arab nak hentam pulak. 
pihak pihak yg berkenaan sila lihat kes ini, cuba bayangkan kalau ada orang patah kaki kerana lubang ini, siapa yang harus bertanggungjawab??  sebelum ini beberapa bulan yg sudah, ada seorang wanita telah patah kaki kerana terjatuh di dalam lubang yang berdekatan, pihak pihak yang berkenaan datang dan baru tahu nak mengambil tindakan segera, 
nampak nya mereka ini tak pernah belajar pada kesilapan, masih menunggu dan lihat, lubang baru seperti didalam photo ini telah lama berlaku,  di percayai sejak march 2011, tapi tak ada siapa pun yang datang nak tengok permasalahan ini.

mungkin mereka nak tunggu sampai ada orang jatuh patah kaki lagi baru nak bertindak, 

AMK dan JKKK kawasan ini buat apa??? buat bodoh kot ..!!!!,  oh ya mereka sibuk dok nak jaga ketua depa, sibuk dok bagi bantuan kepada rakyat rakyat susah, ini orang kata. GAJAH DI DEPAN MATA TAK NAMPAK. SEMUT DI SEBERANG SANA NAMPAK..

kenapa arab kata macam itu. kerana hari hari mereka datang ke sini minum di sini makan di sini, tiap tiap hari rabu mereka datang mengutip yuran tapak pasar malam, tak kan lubang ini mereka tak nampak dan nak ambil inisiatif untuk baiki lubang ini, atau mungkin mereka sengaja nak tunggu Anwar Ibrahim datang sini jatuh dalam lubang tu kot...maka senang lah mereka nak salahkan ini semua kerja sabotaj UMNO, 

dengar kata.. anwar ibrahim pernah datang minum kat sini. baru baru ini wan azizah pun datang minum sini, pegawai pegawai pusat khidmat ahli parlimen permatang pauh kiri dan kanan tak nampak ke lubang maut itu, 
sebenarnya mereka ini tak pernah kisah pun pada persekitaran mereka. apa yang mereka tahu hanyalah nak berlagak sana sini nak hentam orang saja,  kerja yang boleh mendatangkan keuntungan kepada politik kotor mereka sahaja.....

hakkkkkkkkkkkkkkkkk puihhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!,

tunggu arab nak bongkar lagi, mari kita lihat siapa yang nak kena...!!!!!!!



Tuesday, May 10, 2011

Hanya ISA boleh ubati penyakit moral Anwar yang semakin kronik

 anwar ibrahim sudah ke satu tahap "GILA BABI" kerana tekanan DNA, OMEGA, SUMPAH, dia telah menjadi tak ketahuan, lagi satu kerana mahu mengajak rakyat turut sama terus membenci umno dan Perdana Menteri dia terus menyerang PM hingga ke tulang hitam, maka juak juak pakatan yg menyokong pun bertepuk sorak. itu lah matlamat si gila babi bernama anwar ibrahim, dia berjaya membuat rakyat marah kepada orang yg di bencinya.

dimanakah hilangnya sifat2 seorang pemimpin, PEMIMPIN MELALUI TAULADAN, ini kah contoh yang baik hendak di tonjolkan oleh pemimpin seperti anwar ibrahim. arab rasa tidak ada sebesar zarah pun yang baik yang telah di tunjukkan, rakyat marhein yang menyokong SI GILA BABI  ini harus mula sedar dan berfikir,


dalam ramai ketua UMNO bahagian...arab memang kagum dengan Ketua UMNO bahagian Cheras Datuk Wira Syed Ali Alhabshee kerana beliau begitu berani mengeluarkan kenyataan apa apa saja mengenai si Anwar Ibrahim ini. sepatutnya ketua ketua umno bahagian mengikut langkah seperti beliau,

antara tulisan beliau.

" DATUK Wira Syed Ali Alhabshee menyifatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai pesakit moral yang kronik apabila menuduh Perdana Menteri sebagai ‘pandy kutty ‘ (anak babi).

Katanya, tuduhan Anwar terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak menggambarkan keperibadian beliau yang bertentangan dengan ajaran Islam.

“Anwar yang selama ini sanggup membaca khutbah rupa-rupanya manusia keji yang tergamak mengeluarkan bahasa kesat terhadap sesama Islam,” tegasnya.

Katanya, seorang Islam yang berakhlak mulia tidak akan tergamak menyamakan sesama Islam dengan haiwan yang haram di sisi agama Islam.

“Manusia yang waras tidak akan berbuat demikian, lazimnya hanya sanggup dilakukan oleh mereka yang disifatkan sebagai gila atau kurang siuman,” tegasnya." untuk berita penuh klik sini

Monday, May 9, 2011

PEMIMPIN YANG NABI TAK MENGAKU UMAT.!!!!!.!!

apa lah punya bangang dan bongok nie, TOLAK POLITIK RASUAH, TAPI KETUA DEPA TU AHLI POLITIK YANG PENUH DENGAN KELUCAHAN MELAMPAU TERIMA PULAK..!!!!!!,

bila mana anda tolak ahli politik lucah, maka dengan sendiri nya tiada lagi politik lucah,,, !!!!

ahli politik yang NABI pun tak mengaku UMAT, macamana nak jadi pemimpim kepada orang Islam???? mahu kah mahasiswa2 dalam photo di atas nak bertuan kan orang yang nabi tak mengaku umat tu. !!! tu pun u all tak boleh terfikir kaaaaa..!!!!

Wednesday, May 4, 2011

Anwar Ibrahim dan Nik Aziz harus bertaubat dan muhasabah diri.

video


aku berjaya merakam percakapan satu pertemuan dengan seorang pakcik, pakcik ini adalah orang melayu kelantan yang mengundi di parlimen pasir mas, dia umno ke...dia pas ke, aku tak tahu, itu semua tak penting.

aku harap semua dapat mendengar betul2 dan cuba fikir sedalam dalamnya kata kata dia, kesimpulannya, rupa rupanya niz aziz di kelantan tak hebat mana pun, segelintir orang kelantan sendiri tak suka pada niz aziz ini, dan aku harap juga orang kelantan dapat mendengar kata kata pakcik ini, mu fikir fikir laaaaaa sendiri, 

UMNO Negeri Pulau Pinang menegur sikap GLC

Badan Perhubungan UMNO negeri menegur sikap tamak segelintir syarikat milik kerajaan (GLC) yang mampu meraih keuntungan berbilion ringgit setiap tahun tetapi bersikap dingin dalam menjalankan program membantu golongan yang memerlukan.

Timbalan Pengerusinya, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, lebih mendukacitakan, sudah wujud kecenderungan ketara di kalangan GLC yang hanya mengadakan program berbentuk kebajikan di kawasan yang diwakili oleh nama-nama besar dalam politik.

''Kalau mereka 'sakit', GLC minta tolong kerajaan membantu dengan menggunakan duit rakyat tetapi apabila mereka membuat untung, mereka sudah lupa untuk mengembalikan sedikit keuntungan itu kepada rakyat.

''Ini yang buat kita sedih kerana sebagai syarikat dimiliki kerajaan, mereka juga ada tanggungjawab sosial yang wajar dipikul bersama kerajaan untuk membantu golongan di bawah yang masih memerlukan pembelaan," katanya.

Musa yang juga Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam berkata demikian ketika berucap pada majlis makan malam Juara Rakyat Bersama NGO, Swasta dan Media anjuran UMNO bahagian tersebut yang dirasmikan Penasihat Pihak Berkuasa Pelaksanaan Koridor Utara (NCIA), Datuk Seri Shahidan Kassim di sini semalam.

Turut hadir Timbalan Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam, Ramlan Ishak.

Musa menarik perhatian tentang keperluan GLC memperluaskan lagi program kebajikan serta bantuan untuk sekolah-sekolah terutamanya di luar bandar bagi melahirkan lebih ramai golongan cerdik pandai di kawasan berkenaan pada masa depan.

''Janganlah GLC hanya membantu di kawasan yang diwakili orang-orang besar dalam politik. Sepatutnya kita membantu atas rasa ikhlas, bukannya membantu untuk mencari kepentingan sendiri," ujarnya.

Menurut Musa, GLC juga boleh memainkan peranan lebih aktif membina rumah-rumah mampu milik serta membaiki kediaman usang golongan miskin agar matlamat kerajaan mendekatkan jurang sosial antara masyarakat bandar dan luar bandar mampu dicapai.

sumber: utusan malaysia

AZMIN ALI: JANGAN KACAU BOSS AKU.!!!!!

Dalam semua orang bersetuju Anwar Ibrahim menjalani ujian poligraf, alih-alih Azmin Ali pula yang tidak bersetuju. Dengan alasan yang seperti biasa... dan alasan tersebut hanyalah untuk melindungi rahsia yang lebih besar yang Azmin Ali tidak mahu satu dunia tahu apa lagi yang Anwar sembunyikan di dalam pembohongan demi pembohongannya.

Ramai yang berkata, Azmin Ali sangat takut kalau Anwar terpaksa bercakap terus terang tentang hubungannya dengan Anwar Ibrahim. Azmin Ali tidak takut tentang video lucah yang dikaitkan dengan China Doll tetapi Azmin Ali terlalu takut kalau rahsia hubungan intimnya dengan Anwar pula yang didedahkan.

Sememangnya tidak ada sebarang alasan untuk Azmin Ali apatah lagi Anwar Ibrahim untuk menolak apa-apa sahaja alasan bagi mengelak berterus-terang. Tak perlulah bercakap tentang politik parti bukannya individu... sebabnya Anwar dan PAS sudah lama menggunakan taktik politik peribadi.

Anwar yang dicabar untuk membuat ujian poligraf tetapi Azmin yang melompat-lompat... apasal?

sumber dari: THE FLYING KICK.

Tuesday, May 3, 2011

Pentas Pemuda: Jawapan sumpah muhabalah terjawab.!!!


video
Ustaz Kamal Saidin , Pegawai Khas Agama MB Terengganu di Taman Hj Mohd Amin yang mana mendedahkan kepada umum bahawa 3 perkara paling ditakuti oleh pemimpin anugerah Tuhan PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ustaz Kamal Saidin mendedahkan 3 perkara tersebut ialah SUMPAH , DNA dan JAM OMEGA !

Semua benda ini kalau pergi tanya kepada Anwar Ibrahim , sudah tentu dia akan maki dan mengamuk, !!!!

sumber: pejuang bangsa.


kepada pemuda UMNO bahagian Permatang Pauh tahniah kerana berjaya mengadakan program bongkar isu isu semasa.

kepada Ketua Pemuda Umno Negeri Pulau Pinang yang baru di lantik Sdr Sheikh terima kasih kerana memberi sokongan.

Sunday, May 1, 2011

WiraPerkasa: Laporan Polis Terhadap Kebiadapan Penyokong PKR.

Satu laporan polis dibuat terhadap penyokong2 pakatan rakyat, Wakil WiraPerkasa Negeri Pulau Pinang Sdr Norhalim dari seberang jaya telah membuat laporan tersebut,

Pada 29.04.2011, selepas solat jumaat di masjid anru al ass, bandar baru sentul, sekumpulan penyokong pakatan rakyat yang di ketuai Sdr Shamsul Iskandar telah membuat kacau dengan berdemonstrasi didlm masjid. Mereka telah mengepung kawasan mimbar dan mengacau urusan sumpah laknat oleh Dato Eskay, Tindakan mereka ini tidak beretika dan telah mencemar serta menghina kesucian masjid, Mereka tidak menghormati kesucian tempat beribadat dan mengenepikan segalanya semata mata perjuangan politik sempit, Mahukan pihak berwajib mengambil tindakan keatas perbuatan mereka yang tiada beradap.- LAPORAN POLIS.

WiraPerkasa Negeri Pulau Pinang, mendesak supaya pihak berkenaan mengambil tindakan yg sewajarnya terhadap AMK keadilan  yg membuat kacau ketika berlangsungnya majlis sumpah Jumaat yg lalu. Tindakan yg keterlaluan ini akan menimbulkan rasa kurang senang di kalangan umat islam dan akan menonjolkan imej yg negatif terhadap masjid di kalangan rakyat bukan islam. Tidak pernah berlaku dlm pemikiran manusia yg rasional mereka yg ingin bersumpah demi kebenaran di halang oleh mereka mereka demi menutup sebuah kemungkaran..

Related Posts with Thumbnails